hearts

Monday, June 13, 2011

magisnya bahasa inggeris.

assalamualaikum.

hai awesomeness people! kau orang memang best. titik.


hari ni reSLUT MUET keluar. aku rasa bangga dengan diri sendiri. target aku menjadi. sebab sebagai seorang yang tidak study langsung, tidak prepare, ia merupakan suatu rezeki yang tidak akan kembali lagi.

so hari ini, aku nak cakap tentang how english people very down to earth though bagi aku, diorang lah makhluk paling mendabik dada, tapi masih, ramai manusia tunduk dengan bahasa mereka. kau orang tahu tak kenapa?


#1 mereka mendahulukan orang lain, berbanding kita.
contoh :

BM - saya dan keluarga pergi ke restoran itu setiap hujung minggu.
BI - my family and i go to that restaurant every weekend.




#2 mereka menggunakan ejaan yang singkat.
contoh :

BM - mereka
BI - they




tapi. aku tetap bangga dengan bahasa melayu. lagi klasik, lagi memikat.

p.s : enjoy learning english.


WL: enabcantiksangat

No comments: