hearts

Thursday, June 16, 2011

hackers or fakers?

assalamualaikum.


hai readers! tak mau cakap banyak-banyak.


well today, sana sini semua bising, si anon dah buat kerja diorang. godam sites kerajaan. namapun hackers. haruslah hack. takkan nak gali kubur pulak kan?

so, ramailah friends of mine yang letak pic anon / guy fawkes tu dekat profil fb. tanda sokongan katanya.

sumber google.
kata anon di youtube, dia nak hack government sebab government dah melanggar hak asasi manusia utk terima maklumat. dari gaya anon, dia sebenarnya bengang dgn kerajaan malaysia yang abaikan warning anon ni dulu. well, mak jemah nak kata apa nokkk??

dari dulu lagi, aku rasa, kerajaan patut hired je hackers ni kerja dengan diorang. so, takdelah hackers lain try hack sites kerajaan lagi.

persoalannya, hackers nak ke kerja dengan kerajaan? takut-takut diorang yang arah kerajaan. no more PRU. tak ke biol jadi nya?

google
banyak lagi warning anon ni dkt youtube. pasal operation india la, operation payback la. kalau rajin, pergi cari sendiri. aku malas kasi link. as malaysian, please lah alert dgn hal-hal macam ni. jangan asyik gosip artis sana-sini. HAHA. loser gila bila aku cakap macam ni.

aku tak nak korang kata hackers tu betol, dan fakers dalam kerajaan tu salah. atau sebaliknya. kita ni, especially yang konon-konon  lost tribe tu, perhati, semak, kenal pasti. jangan tau tekan like, or kau ni memang dasar pirate suka hati nak bebas curi dalam internet, so kau pun like. janganlah macam tu kawan! tengok dulu. hackers tu mungkin buat mcm tu, takut diorang tak ade bahan nak sumbang kat wikileaks. dan mungkin tindakan diorang tu sebenarnya permulaan untuk malaysian bukak mulut tak takut kerajaan. maksud aku, kita ni berani bersuara. suara kita, hak kita.

banyak yang aku kena study. aku tak reti pasal semua ni. tapi, sila. silalah berani untuk bagi aku link lain untuk aku pelajari pasal hackers ni. teringin jgk jumpa anon. kan?

we are anonymous
we are legion
we do not forgive
we do not forget
expect us

tag ni dah semacam perkara wajib diorang ucapkan. kau takut?


p.s : tadi dalam berita kerajaan dah confirm kan 51 sites telah digodam. dan UiTM Penang salah satunya. salah siapa?


WL: enabcantiksangat

1 comment:

Unknown said...

salah mereka dan keluarga mereka lah...hehe peace yaw....