hearts

Wednesday, June 8, 2011

bila lawak tahap pengarah filem je boleh faham.

assalamualaikum.


well, hari ni tiba-tiba along aku langgan astro first sebab nak tengok kongsi. okey. ecewah. aku optimislah sebab FR kata cerita ni not bad. terima kasih.


but once for a life, bagi aku, cerita kongsi ni memang 100% depends on Sam sahaja. kalau orang kata david teo boleh kumpul sampai 7 juta pun aku tak kisah. sebab memang kerana Sam. aku peminat Sam. dan aku sedih, sebab macam perguna Sam untuk lakukan filem ni.


tak apa. cubaan bagus dari Farid Kamil. tapi serius. lawak hampir 97% tak menjadi. nak kata action pun, 1.4% je yang menjadi. yang menarik perhatian aku. contohnya, part si Wawa tu (okey, aku masih carry watak Wawa dalam Nan Sempit) masa dia nak kejar Sam kat petaling street. tak real. Wawa macam takut-takut. okey Wawa cun, so, cerita masih berjalan. lepas tu, macam masa Fizo dengan Sam lawan-lawan dekat bengkel ada besi banyak-banyak tu. memang sebijik gedik macam scene cerita Chocolate (thailand). korang pernah tak tengok cerita Chocolate? Raging Phoenix? perempuan yang sama. but she is very very good doing action stuff. plus, she's got adorable look.

so. jangan marah aku sebab kata filem ni bosan. baik lagi cerita hantu kak limah weh. mamat khalid memang terbaik setakat ni. Setem ke, Estet ke. semua tu lebih kurang je dengan cerita Kongsi ni. sebab nak 1Malaysia. tapi Kongsi memang kurang laa. so, mintak maaf banyak-banyak dekat abang Sam sebab aku tercakap perkara begini. aku tak terer bab filem. tapi bila buat comparison tang lawak, aku rasa Farid Kamil kena belajar banyak. tak apa. belajar kann...

so, aku masih terus support filem Malaysia. especially filem-filem mamat khalid dan afdlin shauki. oh dan kabir bhatia.

dah. 

p.s: aku masih menunggu bila shamsul yusof boleh buat filem ala-ala Fast5. HAHA.


WL: enabcantiksangat

2 comments:

Ana Syanaz said...

Bagi saya filem kongsi mmg depend on SAM org yg ckp bes sbb gilakan SAM..for me filem ni filem murah..nak kata sampah kasar sgt..hahaha..

maizatul suraya said...

nana miyuki: kan? aku mcm takut2 jugak utk buat review sal cerita ni sbb hari tu aku dah kena hentam dgn peminat nur kasih. HAHA.



-aku masih support cerita tempatan yang bagus-