hearts

Saturday, May 21, 2011

NUR KASIH the Movie

assalamualaikum.


well. the end was really awesome.


hye friends. hey there!

aku memang selalu nak speaking kan? bajet minah salleh kan? HAHA. dah. aku nak kasi review aku tentang cerita yg macam dalam poster ni kata, disaksikan oleh 19 juta penonton tv di Malaysia.


bagi aku, garapan cerita ni menarik. takdelah emosi sangat sampai aku menangis macam beberapa penonton yg kata kat aku, 5 minit mula pun dah meleleh air liur mata tu. sejujurnya, aku tak menangis teruk-teruk dalam panggung, cuma bergenang la beberapa part yang aku rasa wajar untuk air mata aku bertakung kannn.. ada jugak time aku gelak-gelak. ada time aku jadi jiwa kacau (ayat nabil ML). so nice work kabir.

and the actor pun, okeylah, walaupun aku mengharapkan ayu raudhah tu muncul balik, konon-konon ada budak bermasalah tu muka macam ayu ke kan. HAHA. well, aku ni penonton. so, patut kabir tanya aku watak apa yang aku nak tengok. HAHA.

next. the songs. sejujurnya, aku cuba untuk minat semua lagu macam orang-orang lain kata. tapi sorry. aku cuma ada heart feel kat satu lagu je. itupun bkn national singer yg nyanyi. so, you guys pun boleh teka siapalah kan.

the CGI's was really sucks! but as for kabir, i will accept it which i know, it is not our expertise. yelah, kalau nak cuba benda baru bukan selalu jadi kan? so, kira okeylah. walaupun dalam hati aku kata, kalau ada sentuhan yusry, mesti tak jadi teruk macam tu. well, macam aku kata, aku penonton. dan cuma bakal cikgu sekolah rendah. bukan student filem atau pengarah tahap shamsul yusof tu. HAHA.

the scenery. memang extra superb! especially masa dekat kampung tu. hehe. aku suka kehijauan. so, suka hati akulah.
shafie naswip. well, engkau ni makin dah besar makin melampaukan bakat kau? rasa nak date je cuti sekolah ni. HAHA.

GSC. hehe. itu pun aku nak jugak. well, filem ni tak keluar kat TGV lagi. so, sesiapa yang konon bajet nak tengok Nur Kasih The Movie ni kat KLCC or Jusco Prai, janganlah susah-susah. pegi cari dekat area yang ada GSC je. walaupun GSC sound sistem dia style hodoh gila nak mam.

well, keseluruhannya, aku kasi 3.5 out of 5 stars. tontonlah.



notakaki: gambar digugel. 

WL: enabcantiksangat

No comments: