hearts

Wednesday, January 26, 2011

mak, ayah. acik nak bersama para syuhada, boleh?

assalamualaikum.

tadi ada ceramah Gaza keII kat dewan besar.
jemputan terdiri daripada cikgu Azmi, S/U MAPIM dan saudara Wahab, warga palestin.
gambar, video. cukup untuk buat aku tekad.
aku nak jadi mujahidah.
nak bersama dengan para syuhada.

malaysia dah merdeka 54 tahun.
palestin dah 63 tahun terpenjara kat tanah sendiri.
kesian, kan?

kadang-kadang malu dengan diri sendiri.
kecik-kecik lahir malaysia dah ada macam-macam.
teknologi, pendidikan, ekonomi.
seiring je semua.
kat sana susah. hidup dalam pelarian.
tapi best. lahir-lahir je dah tahu apa tujuan hidup diorang.
hidup untuk perjuangkan agama dan bangsa.

adeks aku pun tak tahu lagi tujuan hidup diorang.
cita-cita bila di tanya, still confuse, blur and ask for my opinion.
adeks, life uolss kan? takkan acik yang kena tentukan.
acik cuma boleh dorong je. kan?

malu jugak dengan diri sendiri.
kawan aku meninggal, menangis dan blame Tuhan.
kenapa tak cabut nyawa mat-mat rempit dan bukan kawan aku.
mesti ada sebab kan? 
tapi kat sana, mak ayah diorang menangis bila anak diorang syahid.
sebab nanti dah takde anak lain yg dapat jadi syuhada.
dan bila yang x dapat syahid pun sedih.
sebab macam takde apa yang dapat diorang sumbangkan.

aku pun selalu sangat selfish..
dalam solat jaranglah nak doakan palestin dibebaskan dari seksaan rejim Israel.
Islam ke tak ni?
yelah, tunggang tonggek sembahyang. doa untuk diri sendiri dengan mak ayah je.
Palestinians? jarang. 
huh. terukkan aku?

mak, ayah. 
kalau ada kesempatan, acik nak follow jadi sukarelawan pergi Gaza.
bolehlah ek?
nak sangat pergi sana. 
tak balik Malaysia pun tak ape.
nak berjuang terus-terus untuk agama kita.
DEMI ISLAM.
LILLAHI TAALA.


WL: enabcantiksangat

No comments: