hearts

Friday, December 31, 2010

thank you Allah. Alhamdulillah.

assalamualaikum.

berdebar semalam. yelah. result dah boleh check. dah lama sebenarnya, cuma aku tak tau nak check macam mana. rupa-rupanya, kena call maktab. "sweet" kan?


aku takut. dan gelabah kuat-kuat. ambik nafas dalam-dalam. gagah tekan number guna hp encik bf.
*aku memang selalu takde kredit*

kali pertama, mamat kerja jabatan SUP tu suruh call lagi 10 minit.
pergh. cam payah je nak dapat reslut result.
aku tengok je jam kat laptop ni. bilalah nak 10 minit. 
tepat je 10 minit, aku call. 
semangat! kata mamat tu.
mestilah kan.. aku nak tau jugak apa effect kalau aku belajar 100%.
alhamdulillah. not bad. utk sem 2, aku almost dean.

erk? pelik eh nape aku kecoh sgt pasal result almost dean?
btw, kenapa aku bangga dengan diri aku?
sebab target aku tercapai. melepasi 3.4. 
tak cukup hebat?

hebatlah kalau nak dibandingkan dengan latar belakang aku tanpa ada asas renang, tanpa asas biologi untuk subjek anatomi dan belajar sendiri subjek motor learning yang kurang sumber.

oohh. bukannya 3.9? atau 4.0? gelabah je nak bangga?

sebab aku bersyukur sekurang-kurang aku cabar diri aku untuk menjadi lebih baik dari sebelumnya.
dan aku berbangga sebab usaha awal dua bulan membuahkan hasil.

mcm aku cakap, aku bukannya ada asas semua tu kalau nak dibandingkan dengan classmates aku yang lain.
semuanya aku belajar sendiri. berlatih sendiri. 
Wikipedia dan about.com jadi kawan baik aku.
buku tak mampu nak beli. mahal. 
library pulak berat sebelah. kurang sumber untuk subjek-subjek aku.
bayangkanlah jerih payah aku nak dapatkan sedikit kejayaan.

aku berazam, sem 3 ni aku nak tingkatkan usaha ke 300%.
3.5 pulak target seterusnya.
khutub khanah jadi medan aku. 
insyaAllah.

thank you Allah. you always know best.

WL: enabcantiksangat

No comments: