hearts

Saturday, December 4, 2010

big fat liars!

berpisah sudah segalanya, yang tinggal hanyalah kenangan. diiring doa dan airmata, yang pergi takkan kembali lagi. (pergi tak kembali, rabbani)

as salam. hari ni tak nak cakap panjang-panjang. cuma nak luahkan sedikit kekecewaan terhadap insan yang mengecewakan hati orang yang paling aku sayang. kakak aku, kesian beliau. aku kadang-kadang memang bertindak kejam terhadap dia. tapi aku cuma nak bagi dia tak bertambah sedih lagi. yelah. sape yang suka adik-beradik dia terluka kan?

alkisah. kakak aku ni ada abang angkat, dikenali sebagai DrM. dulu belajar kat UPM. ambil sakit puan. entah. macam tu la dari cerita kakak aku. dah lama diorang kenal. mcm mana diorang kenal, itu aku xtau. sebab kakak aku tak pernah share tentang itu. tapi, DrM ni pernah la datang sekolah teknik kakak aku. melawat. kisahnya, dia dilaporkan meninggal dunia beberapa tahun kebelakangan ni. aku pun tak ingat bila. yang pasti, lepas arwah fathir (al-fatihah) meninggal dunia. masa tu, kakak aku meraung, menangis, meratap sebijik macam aku masa mula-mula dapat tau arwah fathir meninggal. aku tau dan aku faham sangat kesedihan kakak aku. serius.

tiba-tiba, awal tahun ni (aku pun tak ingat bila), kakak aku tergerak hati nak cari nama DrM dekat fb. aku cakap don't be ridiculous la kakak! tapi dia kata saje je. tiba-tiba teringat. aku pun kata lah suka hati kau! dan satu keajaiban, sebab nama DrM tu wujud dalam fb yang agak baru jugaklah feymes kat mesia ni. tak ke pelik?

dan hari ni DrM tu kawen. yang aku sakit hatinya, boleh lak buat macam takde apa-apa dan send invitation kat kakak aku. lebih sakit lagi, kakak aku klik kt attending! lagi bengang aku. hello!! sekali aku dah hantar 7juta naskhah al fatihah untuk kawan aku dah meninggal, sampai bila pun aku anggap dah meninggal! jgn nak buat main hal hidup mati!

kakak, kau dah besar kan? kau boleh fikirkan? sekali dia boleh tipu kau hal yang begitu besar, apetah lagi hal kahwin macam ni. entah-entah dia rancang nak prank kau time 'wedding' dia tu. oke. aku mengaku, aku memang super paranoid. sekurang-kurang, aku tak nak kau sedih teruk-teruk. macam dulu.


dan al-fatihah untuk arwah fathir yang hampir genap 3 tahun meninggalkan alam fana ni. semoga kau tenang di sana kawan baik!


WL: enabcantiksangat

No comments: