hearts

Sunday, April 7, 2013

# Kami Sampai, Tapi...... Bahagian 1

Assalamualaikum w.b.t dan selamat pagi.


wah. kemain aku tidur tahap tak ingat dunia tadi. blackout pun tak sedor. tahu-tahu rumet kejut sebab suruh aku tukar baju..


al-kisahnya. aku dan rakan-rakan sekerja telah menghabiskan masa bersama-sama hujung minggu ni. ye lah, orang dah nak tamat praktikum, kessahnyaaa..  jadi kitorang telah memilih untuk ke Taman Negara sebagai destinasi mencabar akal dan fikiran. ecewwaah~~


sebelum hari kejadian, iolss pun dengan sukarela offer diri untuk memasak bekalan yakni sandwich (korang kena baca style pak jabik). nak dikaborkan, sepatutnya Anati dengan Fatin yang masak, tapi tetiba! diorang kena submit proposal AR pulak. sob-sob-sob. jadinya, aku dengan gembira memasak pada malam kejadian sambil ditemani anak-anak. eh.


hari kejadian. aku bangun gila awal sebab nak potong-potong mentimun dan mentomato. yelah, kalau uolss biasa memasak, tahulah kan sebab apa potong dua mende alah diatas perlu diakhir waktu, especially student macam iolsss yang tiada peti ais mahupun peti surat. HA-HA #LawakHambar sangat. 


berbalik kepada cerita. aku terima suatu pesanan ringkas dengan nada deringan yang jelas.

*bunyi lagu dark side*

BradPitt : cik adik, hujan ni. jadi ke plan kitewww?
CRZ : eh, hujan ke masalahnya? kat maktab tak ponnnnn...
BradPitt : ye ke? hmm. takpelah. jumpa dekat Petronas. btw, W tak join.
CRZ : (yeay!) hurmm. okay. jumpa kat Petronanas. (sujudd syukurrr mak!!!)

CRZ : Naty, hujan tak rumah uols?
Naty : hmm. hujan jugak
CRZ : habis tu, plan acane?
Naty : alatak dapat naik, kita picnic. makan sandwich ciknabb :)
CRZ : HaHa. yelah. ikutan ajoooo...

nanti aku sambung bahagian 2. lebih tragis dan emosi. eh.


love, RZ.

No comments: