hearts

Monday, January 14, 2013

# mana satu?

assalamualaikum w.b.t and greetings!!


sejak Jumaat lepas, aku sering diajukan soalan, mana satu? persoalan yang need to give the result ASAP.

perlu ke aku melawat?
perlu ke aku makan malam?
perlu ke aku masuk Teknik KL?
perlu ke? perlu ke?


okay. Laily dapat masuk Teknik KL which I know sekolah tu dalam ranking yang bagus dalam banyak-banyak sekolah Teknik, 5 years ago lah. and Encik Oreo pun ex-student sekolah tu. ihiks.


well, i made my own Good Bad list, which my own way to settle kekeliruan adik aku. but it depends on her. she know herself wayyy better...

SMK JASMIN.
Good
1. kenal cikgu yg serasi.
2. ada your own study group.
3. better surrounding.
4. easy untuk jadi anak solehah.
5. boleh maintain your own diet, keep away maggi.
6. kawan2 yang mak ayah kenal siapa, latar belakang siapa.
7. tahu siapa utk dijadikan kawan, dan sebaliknya.
8. boleh release tension dgn play music, which i know you can't live w/o 'em.
9. ada Biology, something yang very interesting to learn. plus National Geographic membantu!
10. easier for you untuk revision dgn TutorTV.

Bad
1. your age selalunya suka memberontak!
2. selalunya, easier jugak untuk jadi anak derhaka.
3. study group selalunya more to BERSEMBANG.
4. boleh jadi kau terlalu asyik main instrument sampai lupa buat homework. yelah, pelajaran makin hari makin susah. stress lah kononnya.
5. asyik tido.

SMT KL (+ASRAMA)
Good
1. new environment, fresh start utk orang yang pemalu (LOSER) macam kau. keh keh
2. classmate lelaki yang gila-gila. yang selalunya think out of the box.
3. boleh buat new study group, yang ada mission yang sama.
4. boleh join macam2 utk improve your communication skills. especially outdoor activity
5. shine bright like a diamond! HAHA
6. boleh improve Fizik, sebab ada kaitan dengan Mekanikal.
7. ada projek Mekanikal, let yourself more creative. yet shining. keh keh
8. ada possibility utk jadi macam Maria Elena, (why don't you asked Maria's opinion?)
9. more friends to make.
10. you may find your trueself here. boleh keep reading Al-Quran, solat jemaah, etc etc.

Bad
1. argh, sekolah asrama ni terlalu enjoyable sampai hari-hari nak sembang macam tak pernah jumpa setahun.
2. kadang-kadang kat surau pun boleh sembang. isk isk. not good.
3. boleh jadi kau stress sebab cikgu anggap korang ni pandai.
4. owh, environment yang dekat dengan KL ni ehem, bahaya. HAHA.
5. you will find your true love here. BULLSHIT!
6. takut tak banyak aktiviti outdoor utk kau involve. sia-sia.
7. tidur lambat everyday. takde sape nak kejut kau. (kat rumah ada 'alarm' hebat. tak perlu snooze )
8. study takde sape heran. especially prep. form 4 ni selalunya kat asrama jadi honeymoon year. dan pesen semua last minit study. wuwuwuwuw


so, aku harap Good Bad list aku ni membantu. sebab aku cuma buat pemerhatian, tak tahu apa yang kau nak since kau tak berapa nak bagitahu apa yang kau nak sangat.

hehe. kalau kau pilih teknik, kirim salam kat mas Oreo ye. HAHAHAHAHA


with love,  Achik.

1 comment:

Anonymous said...

ALANG: utk skolah jasmin, aku stuju bad no 5. hahahaha! *keji gile*..smt KL oke listnye terutama bad no 7 psl alarm..aku tau aku tau... :p.. emmm then bad no7 menjadi masalah sbb dia ckp dia teramat letih sbb kelas smua pack, jadual pack..aku try convince dia utk stay for a few day,few weeks,and mybe few month sbb ni bru pmulaan kan & dia terima nasihat aku..cuma tulah...harap benor kamu blk..she really need all sisters + mama, kumpul ramai2 utk convince n hear her actual problem..kau tau jela,dia susah cket, manja pun ade even lurus gitu kan....so..pape text aku.. :)