hearts

Tuesday, January 8, 2013

# Kelas Kajian Tindakan.

Assalamualaikum w.b.t dan selamat tengahari.


Bismillahirrahmanirrahim.

suasana pun sekarang dah fefeeling macam sekolah dulu. al-maklumlah, tahun akhir. 5 tahun dah dekat sini. Alhamdulillah.

so, kita mula dulu dengan zikir hari selasa kita sama-sama. Allahumma Solli Ala Sayyidina Muhammad (10x). TAMBAHAN! niatkan pahala zikir kita, sedekahkan kepada kedua ibu bapa kita ye kawan-kawan :)


hari ni, ada kelas Kajian Tindakan. taklah stress sangat meskipun black and white kata kelas 5 jam. tak apa. tahun akhir ni, korban lah berhabis-habisan. lepas ni, komfem rindu nak belajar balik. hiks!


aku taknak komen apa-apa, aku cukup jelas perjalanan nak menghasilkan satu kajian tindakan yang baik, meskipun OCM ada keluarkan satu perkataan yang at first aku rasa macam, "aik? aku tanya, aku dpt taik?" eh, entahlah. katapun AT FIRST. ehehehe...

soalan aku masa kelas semalam, jawapan aku dapat hari ni, camtulah temanya. tapi memang pedas dan aku faham. sefaham-fahamnya. soalannya, "Encik, boleh tak bagi time frame tentang apa yang kitorang perlu buat sepanjang kajian tindakan ni? sebab saya takut tak boleh disiplin, plus tak nampak sejelasnya apa yg perlu dilakukan." camtulah. soalan mcm bodoh, mcm tak buat research. tapi biasalah. aku ni cepat gelabah, cepat stress. so, aku selalu bagi soalan-soalan yang out of yang orang normal fikir. tak penyabor lah bahasa mudahnya. Bod*h pun boleh juga.

sekali encik bagi jawapan pulang paku. Dangggg! kejap. "saya jelaskan prosedur hari ni, so awak boleh nampak perjalanan kajian awak nanti. saya bukan taknak bagi time frame, nanti awak semua ni macam anjing, tunggu tuan suap maaaaaakan je. maaflah bahasa saya kasor ye Jenab. saya nak awak semua buat sendiri time frame. yg saya tahu, minggu keempat dah ada proposal untuk dibentangkan".

okay. first sekali. sebut nama aku. tak perlu rasanya. hiks. tapi bila disebut tu, aku terus faham, benda ni, kajian aku. aku yang kena fikir sendiri. secondly, OCM dah pun bagi time frame. perasan tak perasan, memang beliau dah bagi. kih kih. tetapp disuap. namanya pun, bapak. ego ego tinggi melangit, sayang anak tetap diselit. thank you so much lahhh abahhh ;)

anyway, tahun akhir ni, aku akan cuba sehabis baik. dalam pelajaran, dalam persahabatan dan dalam akhlak. nak jadi cikgu, kenalah praktis dari sekarang. teringat pesan arwah Tok Wak, hidup kita ni mulut kena manis, hati kena baik. campak ke laut jadi pulau, campak ke darat jadi gunung. boleh saja hidup di mana-mana. doakan aku untuk kekal istiqamah dalam semua perkara di atas. aku pun doakan korang jugak <3

okay. tinggal kejap. nanti kita share lagi.


WL : enab

No comments: