hearts

Tuesday, October 16, 2012

friend - unfriend - undefined.

assalamualaikum w.b.t. dan hello.


taknak kawan dengan kau!


ayat kanak-kanak. acapkali gegendang telinga terpukul dengan kata-kata serupa gurauan. sebab tahu, esok lusa baik semula. kita yang dah besar, yang selalu connected with social network ni pun ada buat macam tu, friend-unfriend, follow-unfollow.




aku tak menganggap isu friend-unfriend sebagai satu isu besar. it doesn't matter at all. tak bagi kesan. cuma, iyelah. kita dan kawan-kawan baik berbumbungkan laman sosial untuk bermesra, bersuara. bila terjadinya unfriend, Whoa. itu petanda kurang bagus untuk kita.

*pause*

lihat sekeliling ruangan Friends. tak wujud nama dia. lihat dimana-mana jaringan lagi, masih tiada dia. mana pergi? -undefined-


aku tak kisah, kalau taknak kawan lagi. tapi aku lebih kisah kalau kau tak anggap aku kawan lagi. faham maksud aku?


okbai.











No comments: