hearts

Monday, November 1, 2010

senyap ke pulak?

People may doubt what you say, but they will believe what you do.  ~Lewis Cass


selamat hari isnin bersamaan 1/11/10. post pertama untuk bulan november. mari cerita tentang kekalutan manusia menjatuhkan kehidupan orang lain.


well. nab senang di sini. tanpa dihidu oleh para stalker yang acap kali cuba mencari bahan menjatuhkan serta melihat kelemahan manusia. ye. terasa aman. aman dari gangguan. 
last week, memang mencabar. mencabar kewibawaan nab sebagai pelajar institusi. yelah. kita datang dari jauh, bukan nak cari gaduh. nak cari ilmu biar boleh bikin rumah untuk berteduh. tapi nyata, ramai tidak senang dengan keadaan diri kita. ada saja tentang diri kita yang sering diperhatikan. even status di fb boleh dijadikan bahan mereka untuk menjatuhkan diri kerdil ni. 
tak habis disitu, penuh inbox dengan kata-kata herdikan. untuk apa semua itu? 
yaa. untuk menegur kekurangan diri kerdil ni. tapi haruskah diherdik? dicaci? dimaki? siapa anda? siapa saya? 

bila dibuat conferences, wah! nab dikatakan mengeluarkan kata-kata poyo, konon mulia dan pura-pura suci. habis? perlukah nab menjadi seperti anda wahai stalker yang memaki dan menghina tidak tentu hala? siapa saya? siapa anda?

bila nab buat keputusan untuk diam, anda makin terdesak. sebab apa? tiada bahan sebagai pendorong dan penggalak? itulah anda. bosan dengan dunia sendiri sampai mengalih ke dunia orang lain. nasihat nab jadi diri sendiri. tapi mengapa tidak anda?

nab tak suka interrupt life orang lain sehingga orang itu benarkan nab masuk campur. siapa nab? siapa anda?

nab ada life sendiri dan problem lebih besar untuk diselesaikan. bukan masa untuk melayan kerenah mintak kaki seperti yang anda idamkan.

perlukan bantuan? nasihat nab, balik kepada niat anda datang ke institusi ini. kalau kerja nak gali kisah hidup orang, pergi ganti nas ahmad dan michelle di melodi. BUKAN DI SINI. lagi satu, fb hanya satu rangkaian memperlebar jaringan persahabatan. bukan tempat untuk para stalker mencari bahan. SILA INGAT!



AMARAN KERAS!

WL: enabcantiksangat

No comments: