hearts

Monday, November 26, 2012

hari teruk berakhir.

assalamualaikum w.b.t and hello.


sejak aku balik rumah, sejak hari terakhir paper exam sem 6 aku, baru semalam aku dapat tidur yang tenang. keliru jugak. bila ditanya si Karim (doktor panel mak), aku kemurungan. ye. jawapan standard macam selalu aku baca bila menghadapi kesukaran tidur. aku buat muka tonyok jelah bila doktor cakap macam tu. dan free jek bagi duit charge. padan muka. sapa suruh tanya?

aku baca beberapa perubatan Islam, tentang masalah tidur malam. ada yang aku baca, sebab ada saka yang berkenan nak bertuan baru. ada jugak sebab jin berkenan nak buat berkawan. kebetulan, ayah aku mimpi ambil 2 orang bayi kembar, lelaki dan perempuan. whoa. memang aku fikir ada orang dengkikan family aku ke? kalau ya, aku minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki kalau kitorang sekeluarga pernah menyakitkan hati kau orang, sama ada secara lisan, tulisan mahupun perbuatan. biasalah. orang takkan marahkan kita kalau kita tak buat apa-apa. maaf ya.

AKU TENGOK TANYALAH USTAZ! (tetiba capslock kau pehal?)
ustaz tu cakap, kena kenal pasti, masalah aku ni, betul ke masalah jin, atau kemurungan macam doktor cakap. sebab, jin ni macam manusia jugak. tak baik kita tuduh dia yang bukan-bukan. elok bukan jin puncanya, 'dia' boleh marah sebab tak pepasal kita tuduh 'dia'. so, semalam aku cuba pasang ayat Ruqyah sebelum tidur sampai ke Subuh.

Alhamdulillah. Aku tidur lena sampai Subuh. mata cepat mengantuk dan terus lelap. tak ada langsung masalah berjaga tetiba secara berkala macam biasa (2am-tidur-3am-tidur-4am).

akhirnya, hari teruk berakhir. mungkin juga sebab aku penat berjalan semalam. dari bekfes kat Anjung, ke Metro Kajang, ke Econsave dan ke Jusco. sehari berjalan mencari baju sekolah, dan tanpa mandi (dirty little secret) langsung. balik rumah baru mandi. tak ke silaka perangainya?

metro kajang

econsave jalan reko




papepun, aku suka rasa SIHAT MACAM SEKARANG. terima kasih Allah! Kaulah sebaik Pencipta. <3


till then #PrayForGaza <3

WL: enabcantiksangat


2 comments:

Naim Iman said...

kalo imsomnia pasang ayat tu menjadi tak? ehehe

maizatul suraya said...

try ar. insomnia pun salah satu sebab dek kemurungan. try je pasang. in shaa Allah :)