hearts

Sunday, September 29, 2013

# once and always, my favourite song.


meh aku list lagu-lagu paling aku takkan lupa sebab ada cerita disebalik semua.

#1 SCARS- PAPA ROACH




duluingat lagi. lagu Scars ni hari-hari aku pasang. sebab ingat dekat hazri. kecewa dengan dia saat aku jatuh cinta tahap tunggu kawen tu. HAHA


#2 HILANG- GARASI


lagu Hilang adalah paling bermakna yang paling ada. sebab lagu ni, aku jadi terima semua. dan lagu ni terus jadi feveret sebab first time aku keluar tengok wayang dengan hazri. sial.


#3 KU JUGA MENCINTAIMU- SAIFUL MALAYSIAN IDOL


ingat tak, dulu Hotlink ada buat voiceSMS?? Hazri akan sentiasa update seminggu sekali untuk pastikan aku ingat cara dia petik gitar lagu ni. Amazingly, aku masih ingat sampai sekarang.


#4 BILA RINDU- RUFFEDGE


lagu ni paling dan paling bermakna. sebab ini lagu geng nasik goreng jenab. sesape yang pernah cuba nasik goreng aku zaman sekolah dulu, terus boleh nyanyi lagu ni tanpa gagap. hebat tak hebat?


#5 MY IMMORTAL- EVANESCENCE


ini pun sama. lagu paling meaningful dalam hidup aku. pernah aku tulis lirik ni dan aku bagi dekat Azan, adik angkat aku yang cuba nak bunuh diri + lari dari rumah + amik dadah, kau namakan je. aku tulis sebab aku nak dia tahu, aku sayang dia, even dia macam sekarang. :')


#6 CRAWLING- LINKIN PARK


lagu ni pulak paling awesome. lagu yang buat aku jadi remaja. waktu ni aku form 1, dan banyak kali aku pinjam CD LP kat Zahir. itu yang buat aku rasa nak posting dekat Labuan, sebab nak jumpa Zahir. hikhik


#7 BERMULANYA MIMPI- STUBBORN


aku paling takkan lupa lagu ni. sebab lagu ni buat aku dengan Kelly gelak terguling-guling tengok ragam si Sasab, antara kawan-sampai-mati aku. dengan si Den dan Asibnya. aiseh. cikgu asib cikgu asib..


#8 CAT AND MOUSE- RED JUMPSUIT APPARATUS


lagu ni pun lagu yang takkan aku lupa. dulu ada senior zaman sekolah. suka dengan aku. nama dia Roy. baik orangnya. ingat lagi masa tu, aku masuk hospital. dia call berkali-kali. risaukan aku. malam tu, dia OTP dengan aku sampai aku terlelap, sebab aku takut tidur kat hospital. aiseh. so lagu niabg Roy yang bagi. ehek.



#9 TWO IS BETTER THAN ONE- BOYS LIKE GIRLS ft. TAYLOR SWIFT


lagu ni pulak, lagu yang secara terus terang aku suka sebab first time lagu ni aku dengar, aku dengar dengan Oreo. hek hek hek. masa tu, kitorang otw pergi Istana Budaya. jadinya, bila aku kecewa dengan dia, aku akan nyanyi lagu ni sampai kering air mata. AHA! psiko gila aku rupanya....



#10 RATUKU- AWIE WINGS


siapa kenal aku, mesti tahu, betapa aku mencintai Awie dan karya-karyanya. begitu juga betapa aku menggilai seorang lagi Awie dalam alam maya. kisahnya, dia seorang pengacau zaman sekolah yang berjaya buat aku merasa zaman ni. jujur aku kata, aku senang dengan hubungan kitorang, sampai sekarang. ada bila perlu, hilang elak jemu.


cukup rasanya 10 lagu diatas. ini kiranya tahap paling yang paling. sebab kalau ikutkan banyak lagu lain. cuma ini paling berkesan kat hati selain punya cerita di sebalik.


toodles!

No comments: