hearts

Wednesday, January 18, 2012

joy 2011 - 4

4. Kerry dan Aid
            Oh. Dua orang malaun dah jadi makhluk seliaan aku sekarang. Ceritanya bermula bila diorang mintak nombor telefon classmate aku si Anna dan roommate aku si Yasha. Tak sangka, si pembuli dibuli oleh yang dibuli. Tak kisahlah, pada aku, diorang ni pun syok jugak jadi member. Untung-untung notes aku tak payah salin, kopipes jek dari diorang.

            Kerry atau nama sebenar Khairy Asharun ni tidaklah sejelik kali pertama aku bertegur sapa dulu. Masa dia tegur aku kata ceramah bosan. Bagi aku, anak kepada tokey Restoran Nelayan ni sebenarnya biasa je. Depan perempuan mestilah nak bajet hebat. Nak-nak pulak perempuan tu junior, freshies. Macam aku. Memang silap besar laa kan. Aku pun tak sangka si Kerry boleh terpikat dengan Anna. Yelah, Anna tu aku tengok biasa je. Nak kata cantik sangat, taklah jugak. Confirm aku lagi cun. Maybe sebab Anna tu lembut. Gemalai. Aiwaahhh. Kalau akupun mau!

            Aid pun sama. Pelik. Macam mana si brutal mintak air kotak dekat junior boleh ada hati dekat roommate aku sendiri? Dan paling tak tahan, nama Aid tu memang tak sesuai langsung untuk orang berhati taman macam Aid tu. Aku tak pernah tanya Aid nama sebenar dia. Sekali tu aku tanya Kerry, Kerry sendiri jawab Aid tu gabungan nama dia dengan ayah dia. Akronim la lebih kurang.

            Apa-apapun, aku seronok ada dua orang backup besar dalam kolej ni. Yelah, sekurang-kurang rindu aku kat abang-abang aku yang duduk merata Malaysia ni terubat bila kegilaan aku dilayan dua malaun ni. Cuma pelik. Sejak orientasi habis, aku tak pernah nampak Encik Noob lagi. Nak tanya dekat Kerry dengan Aid, aku malu. Confirm diorang pun kata aku kuntum setaman. Tapi serius aku nak tahu, Encik Noob tu sekolah mana dulu. Sebab muka dia macam pernah aku tengok. Mustahil pelanduk serupa. Dari gaya rambut sampai ke gaya heroic, aku dapat rasa, aku pernah kenal dengan Encik Noob ni dulu.
“Define word LOVE. You will find your true colour.”

No comments: