hearts

Friday, October 29, 2010

iklim pulau pinang.

"lambaian tanganmu, masih ku ingat selalu" (bukanku tak sudi,iklim)

salam kawan-kawan. well, lagu diatas memang takde kena-mengena dengan tajuk post ni. saja nab letak sebab tiba-tiba teringat lagu ni.

okey. post kali ni nab nak cerita sikit sebanyak tentang negeri pulau pinang yang dah 3 tahun nab di sini. fuhhh~ 3 tahun masa yang begitu panjang jika banyak perkara terjadi.

pulau pinang seperti yang semua sedia tahu pernah dijajah. ok. fullstop. bukan nak cerita pasal sejarah yer. nab nak cakap sebenarnya, selama 3 tahun di pulau pinang, nab dah muak. sekian. 

weh nab, ko apsal? meroyan kata camtu?
well.. muak sebab cuaca tak tentu kat bukit mertajam. dan cuaca itulah yang menjadi faktor swing mood nab. haishh~ faham?

lah..xkan pasal cuaca jer?
yelah.. cuaca je. iklim yang tak tentu. bila panas Tuhan je tahu. bila hujan, hujan batu. maklumlah. hujan bukit. makanya terasa segala hormon bekerja keras untuk yang terbaik.

lahai..mcm kat kajang tak pernah?
x..kajang jarang. seronok kajang. :))
lagi pulak, bila cuaca tak tentu, nafsu makan jadi bertambah. yelah, nak stabilkan hormon-hormon.

kau ni,merepek laa..
mane ade. cuba try duk kat penang. baru rasa. haa~~


penang memang tempat semuanya bermula. dari uitm, sampailah ke maktab, tak sudah-sudah kisahnya. baik yang baik, mahupun yang buruk. ada saja yang dengkinya, tidak kurang pulak yang membantunya. life as student memang banyak cerita. sedih, gembira, semua digaul bersama. macam iklimnya. tak tentu hala. tapi, disebalik semuanya, mesti ada hikmahnya. sebab, itukan janji sang Pencipta. kita tak perlu melatah, melawan takdirnya. sudah dikisahkan sebelum kita dicipta, cuma kita saja perlu bertindak bagaimana mengatasinya.

okeylah. nab perlu kembali kepada yang asal. segalanya bermula di kajang. nab nak balik kajang. selamat tinggal iklim tak tentu hala. semoga kembali pulih bila aku pulang. insyaAllah.



WL: enabcantiksangat

No comments: