hearts

Sunday, April 27, 2014

lambat cepat 2014.

Assalamualaikum w.b.t.
Selamat memeriahkan kembali.


aku baru sedar. satu entri 2014 aku tak pernah nak terbitkan. sombong nauzubillah betul. mementang dah ada smartphone, timeline twitter manjangg je lajunye. fb ke, blogging ke, semua tu aku jeling-jeling je. bukan apa, seronok blogging ni bila on dekat pc. rasa luasnya Tuhan bagi ruang dekat aku. ehem.

2014 ni aku rasa cepat sangat. maybe sebab aku menganggur sampai April tu hari. even dah masuk kerja pun, aku akui masa berlalu pantas. siapa sangka aku dah hampir sebulan bekerjaya. kau adeeeee.. :P

banyak nak share. momen-momen baru. dengan housemates, colleagues. penting untuk korang-korang tahu, aku sekarang dah jadi part of lagu Havoc lah kan. sebab?? hihi.. guwa budak subang jaya y'all. kau ade keeee???

lagi pulak, suasana kerja aku ni memang tak berapa boleh aku bayangkan sebenarnya. sebab 5 tahun aku belajar, memang target aku ke sebelah borneo sana. fefeeling sabah sarawak. fefeeling boleh belasah pakai baju apa yang aku nak. nah! Tuhan bagi aku cabaran kerja kat sekolah yang aku boleh kategorikan sebagai antara best school in Selangor, elit, yet berprestasi tinggi. each of my subject, all the orders, MUST in English. lebih kurang English dah jadi mother tongue budak-budak sini. jenuh jugak. iolss ni cikgu kampung je anak-anak. kadang-kadang budak-budak betulkan grammar aku. malu, tapi tak apa. belajar. baru sebulan. hihi.

ramai jugak anak orang berpengaruh sekolah dekat sekolah aku. ada yang dari cyberjaya pun hantar anak sekolah sini. alasannya, best ranking school. berat nananggg.

aku perasan jugak corak diet budak sekolah ni. MOST of them, bawak bekal. lepas tu, bekal semua stok cereal je. cikgu PE ni pulak diet dia memang nasik je. tengok pipi pun tahu. hikhik.

apa-apapun, aku seronok so far. tugasan pun makin banyak. kursus tak ada lagi, tapi 23 Mei ni confirm jadi guru pengiring lagi. kali ni dekat Janda Baik pulak. seronok sebab dapat berjalan-jalan. mak selalu pesan, kerja mana-mana pun penat. yang penting, diri kita kena pilih. nak seronok, atau nak stress. kalau kita rasa jadi cikgu pengiring tu stress, so kita dapat stress. kalau kita rasa jadi Admin VLEFROG tu stress, stress lah sampai bila-bila. syukur, sekolah aku ni teamwork cikgu memang power. yang penting, habuan kluster dapat. hee :)

aku rasa, cukup kot buat entri pemula 2014 aku ni. walaupun lambat sikit. heeeee...


WL;
enabdacrazie

No comments: